Διαβάζω από χθες στον Ελληνικό και Διεθνή Τύπο μια ανταπόκριση του Reuters. Ένα τάνκερ υπό σημαία Λιβερίας, ακινητοποιήθηκε από τις Αρχές της Αλβανίας έξω από το Δυρράχιο. Μετά από πληροφορίες ότι μεταφέρει ρωσικά καύσιμα, παρά το εμπάργκο της ΕΕ. Παράλληλα, στο ίδιο δημοσίευμα, αναφέρεται κι ένα άλλο περιστατικό με δεύτερο τάνκερ.
Στο δεύτερο περιστατικό αναφέρεται ότι πρόκειται για το πλοίο Maersk Magellan με σημαία Σιγκαπούρης. Στο οποίοι οι Ισπανικές αρχές του λιμένα Ταραγόνα, αρνήθηκαν την είσοδο. Διότι διαπίστωσαν ότι το ήταν έμφορτο με πετρελαϊκά προϊόντα τα οποία, είχαν προηγουμένως μεταφερθεί από άλλο πλοίο που έφερε ρωσική σημαία! Στην περίπτωση της Αλβανίας όμως δεν αναφέρεται τίποτα σχετικό με την ταυτότητα του πλοίου! Κι όλοι με ρωτάτε: Τι συμβαίνει με το τάνκερ που κατέσχεσε η Αλβανία;
Εχω γράψει αρκετές φορές για τον “σκιώδη στόλο” που χτίζει η Ρωσία προκειμένου να αποφύγει τις κυρώσεις. Αλλά διαβάζοντας για τα δύο περιστατικά υπάρχει μια διαφορά! Στην περίπτωση της Ισπανίας αναφέρονται λεπτομέρειες και το όνομα του πλοίου. Ομως για την περίπτωση της Αλβανίας, για ποιο ανεξήγητο λόγο δεν υπάρχει ανάλογη ενημέρωση από το Reuters.
Τι συμβαίνει με το τάνκερ που κατέσχεσε η Αλβανία λοιπόν;
Τα δημοσιεύματα ανέφεραν ότι “η Αλβανία κατάσχεσε ένα τάνκερ που μετέφερε 22.500 τόνους πετρελαίου για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι προερχόταν από τη Ρωσία“. Μάλιστα η Αστυνομία συνέλαβε όλο το πλήρωμα για παραβίαση του εμπάργκο της Δύσης. Πρόκειται γενικά και αόριστα για δεξαμενόπλοιο πετρελαιοειδών και χημικών με σημαία Λιβερίας το οποίο ακινητοποιήθηκε στην παραλιακή πόλη του Δυρραχίου (Durres). Το τάνκερ αναχώρησε από το Αζερμπαϊτζάν και φέρεται να “φορτώθηκε με πετρέλαιο στο λιμάνι της Καλαμάτας της Ελλάδας, από άλλο δεξαμενόπλοιο με ποσότητα 22.500 τόνων ντίζελ“.
Αντιλαμβάνομαι ότι η Αλβανία ήταν μια από τις πρώτες χώρες που επέβαλε κυρώσεις στη Ρωσία πριν από ένα χρόνο, όταν η Μόσχα επιτέθηκε στην Ουκρανία. Αντιλαμβάνομαι επίσης ότι η Αλβανία “διψά” για ντίζελ αυτή την εποχή όπως πολλά κράτη. Γιατί δεν μας λένε το όνομα του πλοίου να δούμε κι εμείς εάν πράγματι εμπλέκεται σε μεταφόρτωση στο λιμάνι της Καλαμάτας;
Προφανώς και για άλλη μια φορά, κάτι δεν πάει καθόλου καλά!
Μάλιστα κάποια Ελληνικά δημοσιεύματα “κατέβηκαν” άρον-άρον από το διαδίκτυο και βγάζουν μήνυμα “404 not found“. Για ποιο λόγο δεν αναφέρεται το όνομα του πλοίου;
Πάντως ακόμα και οι πέτρες γνωρίζουν ότι η διαχειρίστρια εταιρία του πλοίου έχει έδρα την Κύπρο. Έχει γυναίκα CEO στο τιμόνι της η οποία δεν είναι Κύπρια. Η εταιρία που διαχειρίζεται το πλοίο, έχει δυναμική παρουσία και γραφεία στην Ουκρανία!
Εχουν περάσει τόσες μέρες από το περιστατικό! Γιατί οι αλβανικές Αρχές δεν διευκρινίζουν “πώς πάνε οι έρευνές τους“; Ή μήπως το Reuters δεν έμαθε ακόμα τι συμβαίνει και πρέπει να αναζητήσουμε εμείς πάλι την αλήθεια; Μήπως για να μπορούν οι τουρκικές εφημερίδες να αναπαράγουν γενικά και αόριστα ότι στην Καλαμάτα γίνεται χαμός (ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΜΙΛΙΕΤ ΕΔΩ); Μήπως γιατί όλο αυτό ανοίγει κι άλλο τον δρόμο στους Τούρκους εφοπλιστές που καθημερινά κάνουν χιλιάδες κοντράτα με την Ρωσία χωρίς ποτέ να ανοίγει ρουθούνι;
Προφανώς, αν έγραφαν ποιο πλοίο είναι, τότε θα μάθαινε ο καθένας ότι πρόκειται για κυπριακής διαχειρίστριας εταιρίας πλοίο, με παρουσία στην Ουκρανία! Κάτι που θα χαλούσε την … μαγειριά! Ενώ τώρα, τρώγεται πολύ εύκολα!
Όλα καλά στο σπίτι τώρα;
ΥΓ.
Άλλη φορά να λέτε για τα πληρώματα! Τι πάει να πει 22 άτομα πλήρωμα; Οικογένειες δεν έχουν αυτοί οι άνθρωποι;