Πλήρης επιβεβαίωση του προβλεπτικού μου μοντέλου του 2020 για την επιβατική-τουριστική κίνηση

Πλήρης επιβεβαίωση του προβλεπτικού μου μοντέλου του 2020 για την επιβατική-τουριστική κίνηση

Για τις επιπτώσεις που είχε το πρώτο σκληρό Lockdown στην παγκόσμια οικονομία, και ειδικά στον κλάδο των αερομεταφορών και του τουρισμού, είχα γράψει μια σειρά από άρθρα από τον Ιανουάριο του 2020. Ένα εξ αυτών, είχε τίτλο : “Κυρίες και κύριοι, καλώς ήλθατε στην πτήση της “Αρμαγεδδών Airlines”. Mε το άρθρο μου αυτό στο SLPRESS τότε, θέλησα να καταδείξω τους κινδύνους και την τεράστια ανωμαλία που θα φέρει η πολιτική των LockDown.

Mάλιστα το άρθρο αυτό που δημοσιεύτηκε στις 22 Μαρτίου 2020 ξεκινoύσε ως εξής: “Κυρίες και κύριοι, σας καλωσορίζουμε στην πτήση της ‘Armagedon Airlines’, με προορισμό το αεροδρόμιο του Πουθενά. Η πτήση μας θα διαρκέσει 90 μέρες. Προσδεθείτε κι ετοιμαστείτε για χρεοκοπίες, πτωχεύσεις, απολύσεις και περικοπές”!

Εχω εξηγήσει στο παρελθόν, ότι πολλές φορές, μοντελοποιώ προβλέψεις μου για την οικονομία, βασιζόμενος στα αεροπορικά καύσιμα “jet fuels” (ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ-ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ 14/2/2020 ΕΔΩ) . Σε αντίθεση λοιπόν με αυτά που υποστήριζα για μια βαθύτατη κρίση τύπου “L” κάποιοι άλλοι, κυρίως πολιτικοί υποστήριζαν ότι θα έχουμε ανάκαμψη τύπου “V”. Διαβάστε εδώ τι είχα γράψει από τότε, τι ονομάζουμε ανάκαμψη τύπου , L V, U, W κτλ.

Μας βομβάρδιζαν με διαβεβαιώσεις ότι πχ η αεροπορική βιομηχανία με το που αρθεί το πρώτο σκληρό LockDown θα επιστέψει στα κανονικά της επίπεδα! Το πρώτο σκληρό Lockdown άρθηκε πριν σχεδόν 3 χρόνια και ήρθε η στιγμή να δούμε ποιος είχε δίκιο τελικά; Εγώ που επέμενα από τότε (2020) ότι η κρίση θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το 2024, ή αυτοί που έλεγαν “ότι του χρόνου θα είναι όλα μέλι-γάλα“!

Η αεροπορική βιομηχανία στο σύνολό της υπέστη  απώλεια 370 δισεκατομμυρίων δολαρίων  σε παγκόσμια έσοδα λόγω του COVID-19. Πού βρίσκεται ο κλάδος το 2022 σε σύγκριση με τις προ-COVID περιόδους και πότε αναμένεται να επανέλθουν σε κανονικά επίπεδα τα αεροπορικά ταξίδια επιβατών; Αυτό το γραφικό της  Julie R. Peasley  χρησιμοποιεί δεδομένα από  την IATA  για να δείξει την τρέχουσα και την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση αεροπορικών επιβατών.

Πηγή ΙΑΤΑ – Reuters

Αεροπορική κυκλοφορία: 2021 και 2022

Μετά από το απίστευτα δύσκολο 2020, η αεροπορική βιομηχανία άρχισε να βλέπει βελτιώσεις στη συχνότητα ταξιδιών. Δυστυχώς όμως, σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, βρισκόμαστε ακόμη και σήμερα, εν έτει 2023, πολύ πίσω από την κανονικότητα του 2019 (Προ Covid).

Το 2021, που μας διαβεβαίωναν ότι θα αποτελέσει έτος ανάκαμψης, ο συνολικός αριθμός επιβατών έφτασε μόνο το  47%  των επιπέδων του 2019. Ενώ στις πτήσεις εσωτερικού η κατάσταση ήταν ακόμα χειρότερη.

Για παράδειγμα, η Βόρεια Αμερική το 2021 έφτασε μόλις στο 50% της επιβατικής επισκεψιμότητας που είχε καταγραφεί το 2019. Ενώ το 2022 που ήταν ένα ελπιδοφόρο έτος, κατάφερε να ξεπεράσει μόλις το 90% της επιβατικής κίνησης του 2019. Επιπρόσθετα, στις αρχές της περασμένης χρονιάς, άπαντες διαβεβαίωναν ότι το 2022, θα ξεπεράσουμε σε κίνηση το 2019. Για να δούμε όμως τι πραγματικά συνέβη;

Στη Νότια Αμερική τα πράγματα ήταν σαφώς χειρότερα (88%). Ενώ ο μεγάλος ηττημένος ήταν η περιοχή Ασία-Ειρηνικός, προφανώς λόγω Κίνας! Η ΕΕ από την άλλη, παρά τους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς (Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα κτλ), βρέθηκε φέτος αρκετά κάτω από την κίνηση του 2019, εκθέτοντας αρκετούς οι οποίοι διακινούσαν κάποια … ψεματάκια που λέχθησαν αρχικά! Γιατί σύμφωνα με τα στοιχεία, μόλις το 2024, προβλέπεται να ξεπεράσει σε κίνηση το 2019.

Πρόβλεψη κίνησης το 2023 και μετά

Για να λέμε λοιπόν τα πράγματα με ειλικρίνεια, πρέπει ορισμένοι να παραδεχτούν επιτέλους ότι είχα δίκιο στις προβλέψεις μου το 2020. Σύμφωνα λοιπόν με πολύ φρέσκα στοιχεία, η πλήρης επαναφορά στα επίπεδα του 2019, θα γίνει μετά το 2024 !!! Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες  αναμένεται σε μεγάλο βαθμό να δουν πλήρη ανάκαμψη στα επίπεδα επιβατών τους το 2025.

Εαν και μετά από αυτό, οι κυβερνήσεις συνεχίζουν τις καταστροφικές πολιτικές Lockdown τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Αυτό που χρειάζεται εδώ-και-τώρα είναι μια εφ’όλης της ύλης επανεκτίμηση στις στρατηγικές διαχείρισης του COVID-19 και την κατάργηση των καταστροφικών αυτών πολιτικών. Και φυσικά, να πάψουν να τα φορτώνουν όλα στον Πούτιν, διότι ο κόσμος πλέον, παρακολουθεί, καταγράφει και σίγουρα, δεν είναι διατεθειμένος να καταπιεί νέα ψέματα από τους κατά τεκμήριο αποτυχημένους, μαθητευόμενους μάγους!

Share
Συναίνεση GDPR σε Cookie με το Real Cookie Banner