Ξεκινάμε με τις πτήσεις των γνωστών ελικοπτέρων Erickson. Λίγο πριν τις 12:00 το μεσημέρι της Τετάρτης, τα ελικόπτερα με το περίεργο σχήμα, έχουν αναπτύξει μια στρατηγική πολύ αποδοτική. Αφού ανεφοδιάζονται από πολύ κοντινά μέρη επιχειρούν πάνω από τον Άγιο Χαράλαμπο ανατολικά από τα Ίσθμια. Ο Αγιος Χαράλαμπος εχτές εκκενώθηκε προληπτικά. Εξού και η φωτογραφία στο πλαίσιο του χάρτη, με τους κατοίκους που εγκαταλείπουν τα σπίτια τους. Προσωπικά όλα αυτά τα χρόνια, είχα την τύχη να γνωρίσω, τόσο εκπαιδευτές από τις ΗΠΑ όσο και Έλληνες μαθητές τους. Διότι τα ελικόπτερα αυτά τα μισθώνουμε από την εταιρία (στις ΗΠΑ) αλλά είναι έχουν αποδειχτεί πολύ αποδοτικά. Και είναι γενικά αποδεκτό ότι επιτελούν σπουδαίο έργο ενώ τα πληρώματά τους δείχνουν κάτι παραπάνω από αυταπάρνηση όλα τα χρόνια που επιχειρούν στην Ελλάδα. Πλέον, οι χειριστές και τα πληρώματά τους (Έλληνες και ξένοι) είναι απόλυτοι γνώστες πια της Ελληνικής μορφολογίας και πραγματικότητας και κάνουν απίστευτα καλή δουλειά. Φυσικά, θα προτιμούσα, η χώρα μας αντί να τα νοικιάζει, να τα έχει αγοράσει! Ή να τα παράγει για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Αγοράς.
Τι γίνεται με τα μικρά Air Tractors;
Ακολουθεί η αποτύπωση της πτήσης των AT-802 των γνωστών ευρύτερα ως AirTractors (υπάρχουν πολλοί τύποι). Στο σχεδιάγραμμα που ακολουθεί, βλέπετε μια πτήση δύο τέτοιων αεροσκαφών λίγο μετά τις 11:00 το πρωί της Τετάρτης. Πρόκειται για τα μικρά αεροσκάφη για τα οποία γίνεται πολύς λόγος σχετικά με το κατά πόσο είναι επιχειρησιακά επιτυχημένα για τα Ελληνικά δεδομένα. Τα μικρά αυτά αεροσκάφη αρχικά είχαν σχεδιαστεί για αγροτικές εργασίες όπως οι αεροψεκασμοί αλλά αργότερα χρησιμοποιήθηκαν ως πυροσβεστικά μικρά αεροσκάφη.
Στον παρακάτω χάρτη, βλέπουμε ότι λίγο μετά τις 11:00 το πρωί της Τετάρτης, απογειώνονται αφού γεμίσουν νερό στο Τατόϊ και πετούν εώς το Λουτράκι προκειμένου να κάνουν ρίψεις. Μια σχετικά μεγάλη απόσταση προκειμένου να ρίξουν το λιγοστό νερό που μεταφέρουν πριν επιστρέψουν ξανά στο Τατόϊ. Και μέχρι τις 12:00 το μεσημέρι, στο flight radar φαινόντουσαν πολύ λίγα σε αριθμό σχετικά με αυτά που λένε ότι διαθέτουμε και έχουμε μισθώσει:
Ήρθαν ήδη δύο Ιταλικά Canadair
Η βοήθεια που εξήγγειλε η ΕΕ αρχίζει να φτάνει. Παρακάτω βλέπετε τα δύο Ιταλικά Canadair. Πρόκειται για δύο Canadair CL-415. Οι Ιταλοί πιλότοι λίγο πριν τις 12:00 το μεσημέρι της Τετάρτης, είχαν πραγματοποιήσει τρεις πτήσεις προς την Εύβοια. Αν και δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση για φωτιά σήμερα στην Εύβοια. Μόνο τα ξημερώματα υπήρχε μια φωτιά στην Κεντρική Εύβοια η οποία όπως μας ενημέρωσαν το πρωί είχε κατασβηστεί. Πάντως οι τρεις πτήσεις των Ιταλών, δείχνουν ότι υπάρχει πυρκαγιά και στην Εύβοια:
Η πρόληψη είναι το παν – Και στην Πυρόσβεση να έχει ένας το γενικό πρόσταγμα και όχι … δέκα!
Σαφώς και την ίδια χρονική περίοδο διαπιστώσαμε ότι πετούσαν κι άλλα ελικόπτερα και αεροσκάφη σε διάφορα μέτωπα. Όχι στο σύνολο του αριθμού που δίνει η Κυβέρνηση όμως. Είδαμε δύο εναέρια μέσα και στην Ρόδο, όπου μαίνεται μεγάλη πυρκαγιά αυτή την ώρα. Και δεν είναι η ώρα για αναλυτική κριτική στον γενικότερο Κυβερνητικό σχεδιασμό αντιμετώπισης της πύρινης λαίλαπας στις 80 εστίες φωτιάς. Αυτό όμως που μένει ως αρχική εντύπωση, είναι ότι δεν κάνει ένας γενικό κουμάντο και δεν έχει ένας το γενικό πρόσταγμα! Αλλά πολλοί…
Στο ζήτημα αυτό θα επανέλθουμε, αφού συγχαρούμε, τους πιλότους, τους μηχανικούς, τα πληρώματα και τις υπηρεσίες εδάφους, για τον άνισο αυτό αγώνα που δίνουν κατά του θηρίου που κατακαίει τη χώρα. Ενός θηρίου, με το οποίο δεν βρέθηκε ένας πολιτικός να το αντιμετωπίσει στα ίσα και όχι πλαγίως! Διότι το πραγματικό θηρίο δεν είναι η φωτιά αλλά οι εμπρηστές. Κι αν κάποιος θέλει να έχει αποτελέσματα, τότε πρέπει να ασχοληθεί με την ΠΡΟΛΗΨΗ. Κι όχι μια ζωή να κλαίμε πάνω από τα καμένα…